בענף זה נבחנים הסוס והרוכב ביכולתם המשותפת לעבור מסלול מכשולים (לרוב בזמן מוקצב). קושי המבחן נקבע על ידי מתכנן מסלולים שהוסמך לכך המציב את המכשולים במרחקים ובזויות שונים האחד מהשני.
המכשולים הינם מסוגים שונים - מאונכים, רחבים, מדורגים ומשולבים. צורת המכשול (גובהו ורחבו) מחייבת גישה שונה במהירות קרקע שונה, ובכך נבחנים הצמד, הרוכב והסוס, ביכולתם להתאים את תנועתם בקצב ובראייה נכונה של המכשולים על מנת לעבור את המסלול ללא טעויות. גובה המכשולים בתחרויות בינלאומיות ובאולימפיאדה מגיע עד 1.60 מ'.
 תמונה באדיבות אלעד יניב
כל הפלה של המכשול, אי ציות של הסוס לעבור את המכשול ו/או סטייה של הסוס מהמסלול גוררים נקודות חובה של הצמד, ולעיתים אף פסילה של המקצה וביחד עם הזמן הנמדד, קובעים את תוצאת הצמד והמיקום שלהם במקצה.
ענף הקפיצות הוא ענף מעניין מאוד לצופים, עם סיבובי גמר נגד השעון בין מתחרים שווי-יכולת.
 תמונה באדיבות אלעד יניב
תחרויות קפיצות הראווה הראשונות התקיימו באירלנד (1868) ובאנגליה. המדינות המובילות בענף זה הן מדינות אירופה המערבית, ובעיקר גרמניה, הולנד, שוויץ ואירלנד, וכן ברזיל וארה"ב.
בישראל רוכבים בענף זה כ-700 ספורטאים תחת חסותה של ההתאחדות ומתחרים בכ-30 תחרויות רשמיות במהלך השנה בגבהים שונים בין 80 ס"מ ל-1.40 מ'.

תמונה באדיבות אלעד יניב |